박사,
Pennsylvania State Univ. Educational Policy Studies,
200408
논문
사범대학 교수들이 바라보는 중등교원양성 교육과정의 구성과 예비교사의 준비도에 관한 탐색적 연구,
교육문화연구,
202010
Policy Reformer’s Dream or Nightmare?,
Compare,
202003
비정년계열 전임교원 제도 운영에 관한 이해관계자 인식 분석,
교육정치학연구,
201906
‘A’ 교육지원청 컨설팅장학 운영실태에 관한 탐색적 연구: Cooper 등의 4차원 모형을 중심으로,
교육문화연구,
20190431
Culturing Atmosphere for SpontaneousInnovation: Academic Action and Triple-Helix Dynamics in South Korea,
Higher education Policy,
201904
A교육청 조직문화에 대한 구성원 인식 탐색 연구: Bolman과 Deal의 조직 프레임을 중심으로,
교육문화연구,
201808
Expert views on innovation and bureaucratization of science: Semantic network analysis of discourses on scientific governance,
SCIENCE AND PUBLIC POLICY,
201802
메타분석을 통한 교육복지우선지원사업의 효과 검증 연구*,
학교사회복지,
201706
The Hurdles to Being World Class: Narrative Analysis of the World-Class University Project in Korea,
HIGHER EDUCATION POLICY,
201606
Examining the Effectiveness of Digital Textbook use on Students' Learning Outcomes in South Korea: A Meta-analysis,
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER,
201602
미국 대학기관연구(Institutional Research)의 발전과 대학조직 관리에의 시사점,
비교교육연구,
201506
현행 다문화교육 관련 법제의 문제점 고찰 및 개선 방향 탐색에 관한 연구,
교육법학연구,
201504
수석교사제의 수업중심 문화 조성에 관한 교원 인식 및 영향 요인,
한국교원교육연구,
201412
법학전문대학원의 제도적 환경과 그 영향에 관한 분석 연구,
교육정치학연구,
201412
세계수준 연구중심대학 사업의 성과 분석: BK21 사업과의 비교,
교육재정경제연구,
201409
연구학교와 혁신학교의 운영 실태에 대한 비교 연구,
교육행정학연구,
201404
교육감 선출제도에 관한 연구: 이해관계자에 대한 인식조사를 중심으로,
사회과학연구,
201310
자율형 사립고등학교의 운영 실태에 관한 사례 연구: 제도주의적 관점에서의 분석을 중심으로,
교육정치학연구,
201309
Framing "world class" differently: international and Korean participants’ perceptions of the World Class University Project,
Higher Education,
201305
대학원생들의 연구관련 성과 변인들의 차이 분석: 글로벌 박사양성 프로젝트와 두뇌한국21사업을 중심으로,
공학교육연구,
201305
Teachers' Perception on the Government-led Education Reforms: A Case Study of‘A' County in Korea,
비교교육연구,
201208
대학원 재정지원사업의 효과에 관한 추론적 연구: 세계수준의 연구중심대학(WCU) 육성사업 사례,
공학교육연구,
201207
공모제 교장의 권력기반과 관리효과성의 관계에 관한 연구: 서울시 초등학교 임명제 교장과의 비교를 중심으로,
한국교원교육연구,
201203
WCU 사업에 초빙된 외국 과학자들의 사업 만족도와 정책적 시사점에 관한 연구,
공학교육연구,
201203
The relationship between research self-efficacy and other research constructs: Synthesizing evidence and developing policy implications through meta-analysis,
KEDI JOURNAL OF EDUCATIONAL POLICY,
201112